onsdag 23 mars 2011

Hundpromenad och viltspår 3

Veckan har bjudit på blåsigt väder. Igår var vi i Skultorp på hundpromenad tillsammans med Linnéa, hennes tre hundar och en ny bekantskap med podencomix. Det var trevligt och ett snyggt gäng var vi! Det blev en promenad i längsta laget för Brynolf, men han promenerade på bra och sov sen hela kvällen.

Idag har vi spårat istället för långpromenad det känns bra eftersom det blev lite långt igår och de ändå har fått göra något som de blir trötta av idag.

 Alla tre var duktiga och hittade rätt. Dacke fick ett lite svårare spår (ca 250 m) med två vinklar. Han har fortfarande lite för bråttom, men börjar nosa i stora cirklar när han tappar spåret och kommer på så sätt rätt igen. Jag står bara still och väntar så fixar han det. Bella var väldigt spårsugen idag och det gick bra, hon är fortfarande lite osäker men det gick mycket bättre än förra gången.  Brynolf började bra och spårade på i lite högre fart, men sen helt plötsligt tappade han spåret och började dingla runt lite hur som helst och slutade spåra. Jag drog mig ner mot spårslutet och rätt som det var kom han igång igen. Jag tror att han helt enkelt blev trött och behövde lite paus. Både Bella och Brynolf spårade 150 m i en lätt böj .

I morgon ska jag jobba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar