söndag 6 mars 2011

Valpkursavslutning

Idag har vi varit på avslutning på valpkursen som jag har gått under vintern. Kursen hölls av Skövde hundskola, jag har gått andra kurser med dem förut med både Dacke och Bella och det har alltid varit bra.

Först gick vi till apoteket och hälsade på lejonet, något jag anande att vi skulle göra, det var bra att vi var där i fredags och "tjuvtränade". Brynolf gick rakt fram till lejonet och nosade det på nosen. Flera av de andra valparna var rädda och skällde, men till slut vågade alla gå fram.

Efter det gick en sväng på på stan och hade koppelträning. Sen gick vi till kyrkparken och tränade på sitt, sitt kvar och hit. Brynolf var så duktig och lyssnade på mig trots alla störningar.Vi avslutade med att gå till torget för att träna på balans runt kanten på fontänenen.

Det har varit en mycket bra kurs, jag har fått många bra träningstips och så gillar jag skarpt det mjuka och trevliga sättet att träna hund på, passar mig perfekt!  Vi fick diplom såklart, Brynolfs första, det lär följas av fler.....

Näst i planeringen ligger en provapå dag med rallylydnad i april och så har vi anmält Brynolf till utställning i Lidköping i maj. Ja det är lite att se fram emot.

Nu ska jag och Roger ut och cykla en liten sväng med Bella och Dacke, det är så underbart att vägen är så gott som snöfri nu, sen ska jag VILA.

Brynolfs första diplom

Finaste gänget!

Grabben som vet hur man slappar!

och den vackra kattflickan Zelda

1 kommentar:

  1. Brynolf va så duktig!!
    Vi blev så stolta över honom. Mozart tyckte ju till och med om honom igår <3

    SvaraRadera