söndag 6 april 2014

En vecka med Lycka!

I helgen har Lycka bott hos oss i en vecka och det verkar som om hon känner sig hemma här nu. Hon är trygg och glad och blir lite busigare för varje dag.

I fredags gick vi  en skogspromenad med alla hundarna, vi gick inte långt, men var ute en stund och Lycka sprang som en tok.

I lördags fick Lycka följa med mig till den stora staden Tibro för lite miljöträning, vi gick i sakta mak runt centrum och Lycka fick titta och lukta på allt spännande. Hon var inte speciellt bekymrad, utan tog det hela med ro.

Idag blev det en sväng i skogen med alla hundarna igen och vi tränade på att hoppa upp på små stenar. Det fattade Lycka fort och hon tyckte att det var riktigt kul.

I övrigt har jag inte tränat så mycket med henne. Det har varit mycket nytt ändå för henne den här veckan. Hon fick ju byta namn när hon kom hit och nu lystrar hon till Lycka. Jag har klickat in henne och hon har fått leta godis på gräsmattan. Sen har hon haft fullt upp med att lära känna sin nya familj och nya hundkompisar.

De andra då? Absolut inte bortglömda! I fredags fick de nöja sig med en valprunda i skogen i sakta mak, men Brynolf och Yatzy fick rasa av sig på fältet innan vi gick in. I går cyklade jag en rejäl runda med dem, Brynolf var lös nästan hela tiden. Han hatar att springa kopplad bredvid cykeln, men att springa lös är kul! Yatzy däremot tycker att det är skitkul och han verkar inte bli trött alls. Bella tycker också att det är kul, hon blir trött, så man får gå lite mellan varven. Jag cyklar inte jätte ofta med hundarna, men ibland är det skönt.

Idag har Yatzy och jag tränat rally hos Sara. Det gick väl helt ok med tanke på hur lite vi har tränat den sista tiden, men nu är vi igång igen! Vi ska träffas om tre veckor igen och nu börjar jag känna mig laddad för träning.

 Bella och Brynolf har fått ta det lite lugnt idag, förutom en liten valppromenad, men det behövde de nog båda två. Brynolf mår bäst av 2-3 vilodagar i veckan och Bella verkar rätt nöjd hon med.


Godislet

Lycka kan också

Så fin!

Finaste Brynolf

Mattes gris

Finaste Yatzy

En liten linslus tror jag

På äventyr i buskarna ...

...och på stenar

My terror twins

Lycka spanar

Och så prinsessan som numera kanske får vara drottning?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar