måndag 14 april 2014

Påsklov!

Den här veckan har jag påskledigt och det är så skönt, att sen vädret är underbart är ett plus i kanten.

Förra veckan var husse och jag på öppen träning hos Sara och Elin på Tassa. Alla hundarna fick följa med. Jag tränade rally med Brynolf och Yatzy, Lycka fick lite miljö och social träning och Bella var mest sällskapsdam.  Jag är glad att Lycka är en så öppen tjej!

Ledigheten har varit härlig så här långt, i helgen gick vi härliga skogspromenader,  i lördags med bara Yatzy och Brynolf eftersom Bella hade snott massa torrfoder och i söndags med bara Yatzy och Bella då Brynolf behövde en vilodag. Sen har jag såklart gått små "valppromenader" också.

I söndagseftermiddag var Yatzy och jag på utställningsträning. Känns så bra med tanke på att jag har tänkt att vi ska ställa ut en del i sommar.

Idag  har jag och Jessica gått en 9 km lång hundpromenad i ett motionsspår utanför Vara någonstans. Alltid kul att promenera tillsammans och hennes och mina hundar är så vana vid varandra. Idag fick bara Yatzy och Brynolf följa med, då Bella fick vara hemma och vara barnvakt till Lycka. Stackars Bella, men jag ska kompensera henne i morgon.

Det bästa är ändå att det bara är måndag idag och jag har många lediga dagar kvar!

Lite balansträning från söndagens promenad

Bella tycker verkligen att det är skittråkigt med fotografering, när man är på promenad ska man gå säger hon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar