tisdag 1 april 2014

Vuxenpromenad

En skogspromenad med de vuxna hundarna blir det ju så gott som varje dag nu när det är så ljust och härligt på kvällarna.

Yatzy har stort rörelsebehov just nu och jag är glad att han kan vara lös. Jag har tränat mycket på att vi ska hålla oss på stigen och det är både Yatzy och Brynolf duktiga på. Om jag lämnar stigen åker kopplen på, vi har så mycket vilda djur här. Vi avslutade promenaden med lite bus på ett fält och de sprang som galningar. Jag upptäckte ganska snart att fältet var nygödslat, men hade inte hjärta att avbryta leken  så det var bara att bada hundarna när vi kom hem.

Idag fick jag lite extra vårkänslor trots att det var kallt, då jag hittade massor av vitsippor.

Så vackert!

skogsmullen Brynolf

Bella spanar

lite mer spaning

spanar, men lämnar inte stigen

så duktig

Som belöning fick de springa på ett fält

full rulle

springer så att gödslet sprutar

finns det nåt spännande i gräset?

jätteskutt över diket

Finaste Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar