lördag 26 juli 2014

Askersund



Förra lördagen var vi på hundutställning i Askersund. Jag hade anmält Lycka och Yatzy och Linnéa hade med sig Lazze.  Bedömningen av whippets var först, Yatzy visades i unghundsklass och Lazze i öppen klass. Linnéa visade båda två, Yatzy fick very good och blev placerad fyra av unghundarna. Lazze fick excellent och CK, han var ensam i öppen klass,  men blev tyvärr inte placerad i konkurrensbedömningen. Lazze är verkligen en jättesnygg whippet, tycker jag!

Sen var det dags för salukis,  det var första gången jag visar en saluki så det var lite nervöst! Lycka skötte sig kanonfint, sprang jättefint och stod alldeles stilla. Hon var ensam  i valpklass, så hon blev bäst i rasen valp och  hon fick superfin kritik och ett hederspris.

Sen blev det en lång väntan på nästan fem timmar innan det var dags att visa Lycka i stora ringen för att tävla om lördagens bästa valp. Jättebra träning för både mig och Lycka! Domaren tittade knappt på Lycka överhuvudtaget så hon var nog ingen vinthundsmänniska, så någon placering blev det inte där.

En väldigt trevlig dag hade vi i varje fall, trots fruktansvärd hetta på förmiddagen och ösregn på eftermiddagen. Jag är så nöjd med mina hundar, även fast Yatzy inte föll den här domaren i smaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar