torsdag 10 juli 2014

Rallytävling

I kväll har vi varit på träningstävling i rallylydnad på Skövde hundarena. Det var superkul och jag är så stolt över mina grabbar.

Yatzy tävlade som nummer två och jag värmde upp genom att ta ut Brynolf och träna med honom precis utanför bilen. Så när det var dags att ta ut Yatzy var han rätt taggad. Fot och svängar gick bra han följde mig riktigt bra och jag tror inte att han nosade en enda gång. Sen är det ju det här med sitt, det är inte Yatzys paradgren :-) . Han vägrade helt enkelt vid några tillfällen och då gick vi bara vidare. Man får 10 poängs avdrag för att hunden inte utför skylten rätt, men eftersom allt annat gick så bra så lyckades vi ändå få 75 poäng! Jag är väldigt nöjd med det.

Brynolf gick som en klocka som vanligt. Han är verkligen helt otrolig! Vi fick 2 poängs avdrag för snett sättande och 10 poängs avdrag för att matte gick slalom i spiralen ( herregud vilken virrpanna jag är!!).
Så han fick 88 poäng! Brynolf slutade på en delad tredjeplats och Yatzy på en fjärdeplats.

Allt som allt var det elva tävlande hundar, mycket trevliga både hundar och människor och jag har haft en underbart trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar