torsdag 10 juli 2014

Veterinärbesök

Idag har jag varit hos veterinären med Brynolf. Han har varit sämre ett tag, men som tur var vände det den här veckan. Eftersom jag hade bokat tid så gick jag dit ändå, för att diskutera medicinering och hans mående.
Jag har haft honom på en högre dos kortison nu ett tag och eftersom han mår bättre nu så tyckte vet att han skulle stå kvar på den dosen nu. Vi ska lite längre fram försöka sänka lite, men väldigt försiktigt. Dessutom tog de blodprov på honom för att titta på njur- och levervärden.  Jag har redan fått svar på proverna och allt såg bra ut, så himla skönt!

De tycker ändå att han ser fin ut, han har fått behålla sina muskler och ser frisk ut. Han har lite problem med sina leder i frambenen, så vi ska testa ett handledsskydd under promenader. Förhoppningsvis hjälper det honom lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar