tisdag 15 juli 2014

En riktig hundhelg!

Åh vad jag älskar att umgås och göra roliga saker med hundarna och helgen var en fantastisk hundhelg!
I fredags åkte jag, Lycka och Yatzy ner till Varberg, fredagskvällen var rätt lugn med en kortare hundpromenad och kvällsmys. I lördags och söndags var Linnéa med Lazze och jag och Yatzy på läger. Instruktör var superduktiga Jessika Hedén som har ByrackaByrån i Varberg.
Vi jobbade med belöningsteknik och grunderna  i lydnadsklass 1. Det var otroligt inspirerande och jag är så imponerad av min superduktiga hund som var så duktig och kämpade så bra fast det regnade hela söndagen. Under tiden som vi var på kurs fick Lycka vara hemma hos Anthony och passade på att busa massor med syster Leia. 
Jag var kvar i Varberg i måndags med och då slappade vi lite och på kvällen när Linnéa slutat jobba gick vi en härlig långpromenad. I dag (tisdag) åkte jag hem och Yatzy och Lycka har haft en vilodag. I kväll åkte jag en sväng till Skövde hundArena och tränade rally med Brynolf och Bella fick hänga med och vara lite sällskapsdam. 

Här kommer massor av bilder från lägret och fotograf är Jessika Hedén (tack för att jag får använda dessa underbara bilder). 

Vi jobbade med belöningsteknik och då mycket med leksaker

Något som Yatzy gillar

dragkamp

Så härlig bild!

sen tränade vi på kontakt vid fotgående, just här är väl kontakten si så där :)

Bättre här

Tandvisning ingår som ett moment i lydnadsklass 1 och det är ju inga problem för en hund som är van vid utställningar.

Trött kille vilar i mattes knä

Vi var trötta båda två.

Här tränar vi på snyggt STÅ, genom att träna hoppstå!


Vi fick till det riktigt bra!

mer kontaktträning och bollen hänger där för att finnas till hands som belöning.

ligg

Här är alla deltagarna, kan inte låta bli att notera vilka hundar som har kontakt med matte :)



mer leksaksbelöning

Under söndagen vräkte regnet ner i stort sett hela dagen

Här tränar vi på att gå runt en pinne för att så småningom få till snabba inkallningar.

En blöt Linnéa kämpar på

Lazze har kul på kurs

En underbar bild på en fantastisk hund  <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar