torsdag 10 juli 2014

Valpkurs

Veckan har varit full av hundaktiviteter, så roligt!

I måndags var Lycka och jag på valpkurs. Det är Sara på Skövde hundarena som håller i en kurs för en kull goldenvalpar och där fick vi hoppa in. Goldenvalparna är bara fyra månader, men det gör inget för vi har inte kommit så långt i vår träning. Jag tror på att man ska skynda långsamt och det finns så mycket man kan göra med en liten valp. Kanske är det för att jag är vinthundsmänniska, jag har inte bråttom och jag tycker att man vinner på att arbeta med mycket kontakt och trygghet i olika miljöer.

På kursen tränade vi på kontakt och förbud. Lycka hade lite svårt med just kontakten i början, goldenvalpar är skojiga och samtidigt läskiga tycker Lycka! Efter en liten stund kunde hon koppla av bättre och då kände jag att det var hon och jag. Hon är duktig på förbud, vet inte hur hon har blivit det för jag säger verkligen nästan aldrig nej, men det kanske är just därför?

Kursen känns jättebra och jag är så glad för att vi fick vara katten bland hermeliner! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar